Tease me online 16:40

Nokia'nın son dönemlerde GPS özellikli telefonları için yaptığı online - offline mecraların entegre bir şekilde kullanıldığı kampanyasını dikkatle izliyoruz. Sektör adına, böyle entegre uygulamalar oldukça ilham verici. Büyük markaların yeni medya tüketicisinin dinamiklerini biraz daha yakından anlamaya başladıklarını gösteriyor bize bu durum.

Ancak bu tarz kampanyaların tasarımı, herhangi bir iletişim kampanyasının tasarımından çok daha fazla emek ve organizasyon gerektiriyor. Birçok medyanın birden çalışması, dolayısıyla çalışılan partilerin artması; hata yapma olasılığını arttırıyor. Nokia kampanyasının teasing dönemi de, böyle bir hatanın kurbanı oldu.

Görenler bilir, kampanya çeşitli haber sitelerinde yer alan "Kadıköy'deki yavru boğa çalındı" haberiyle başladı. Bence, kampanya ilk golü burdan yedi. Çünkü yayınlandığı sayfaların tepesinde kocaman "bu bir reklamdır" yazıyordu. Viral olma potansiyeli olan böyle fikrin başka bir mecrada, mesela, forward mail'de dağılması daha büyük bir etkiye yol açabilirdi belki.

İkinci ve maçı kaybettiren gol, çok çok küçük bir hatanın ters viral etki yaratmasıyla geldi. Kalecinin yavaş yavaş gelen topu ayağının altından kaçırması gibi. Bu haberi yayına hazırlayan operatör, haberdeki resim dosyasının adını "nokia_n96_viral.jpg" olarak unuttu. Uyanık ekşi sözlük kullanıcıları ise durumu anında "çakozladı" ve ters bir viral etkiyle etraflarına yaymaya başladılar. Kampanya, böyle bir ürün için önemli bir hedef kitle olan cool geek'ler gözünde alay konusu haline geldi.

Online teasing konusunda dikkat edilmesi geren bazı kurallar var:
1- Mesajını tasarlarken ve yayarken, mesajını okumasıni istediğin insanlar gibi davran. Onların yapmayacağı ya da yapamayacağı hiçbir şey yapma.
2- İyi organize ol. Sonuçta gizemli bir ortam tasarlıyorsun. En ufak açık kampanyanı yok edebilir.
3- Akıllı ol. Çünkü karşındaki adam da en az senin kadar akıllı. Onu eğlendir. Ama zekanla eğlendir.

Ama yine de Sezar'ın hakkı Sezar'a. Nokia büyük bir cesaret gösterip, güzel bir kampanya oluşturmuş. Dileğimiz bu kampanya başarılı olsun olmasın, bu ilk adımın bir tecrübe olarak görülmesi, diğer markalar tarafından daha iyi örneklerinin ortaya konulması yolunda...

0 yorum:

Yorum Gönder